فرصتــ شناســ خوبی هستید؟ یه تخفیفــ 70هزار تومانیــ برایــ فاکتور هایــ بالایــ 350 هزار تومانــ برایــ چند ساعتــ !

لوگوی جدید ایران کاسیو

مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی

آموزش تعویض باتری ساعت

مراحل تعویض باتری ساعت با قاب جفت شونده یا پرسی و قاب پیچی

 

باز کردن قاب پشتی ساعت

اکثر ساعت های امروزی از یک قاب قابل تعویض در پشت بدنه یا صفحه ی خود بهره میبرند که معمولا در اطراف آن تو رفتگی هایی به چشم میخورد که به وسیله ی یک چاقوی ظریف یا همان پیچ گوشتی سر صاف میتوان مانند اهرم، پیچ گوشتی را درون تو رفتگی ها قرار داد و با احتیاط به سمت بالا فشار دهیم تا قاب از بدنه جدا شود. برخی از ساعت ها نیز دارای قاب پیچی هستند که با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص و کوچک که اغلب برای عینک استفاده میشوند، میتوان بهره برد.

کنار زدن پوشش پلاستیکی

پس از جدا کردن قاب پشتی ساعت، به یک حلقه یا پوشش پلاستیکی برخورد خواهیم کرد که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت تعبیه شده است. باید مواظب باشید تا آسیبی به آن وارد نشود. با استفاده از یک چاقوی ظریف برای برداشتن یا کنار زدن آن اقدام کنید. اگر آن را تمیز کنید نیز بهتر میباشد.

پیدا کردن باتری ساعت و جدا کردن آن

حالا در این قسمت از مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی ، باید باتری قدیمی ساعت را از آن جدا کنید تا بتوانید داخل ساعت را مشاهده کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که باتری ساعت را در چه حالتی جدا کردید تا باتری جدید را نیز به همان شکل جایگذاری کنید.

قرار دادن باتری جدید در محل خود

در اینجا به آخرین گام از مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی رسیدیم. جایی که باید باتری جدید را جایگزین باتری قدیمی کنیم. بعد از آن که این کار را انجام دادیم، باید مراحل قبل و طی شده را بالعکس انجام دهیم تا ساعت مانند اول شود. دقت داشته باشید که با حوصله این کارها را انجام دهید و از بسته شدن و جفت شدن کامل قاب پشتی ساعت اطمینان حاصل کنید.